Jak wspierać przemysły kreacyjne?

Przemysły kreacyjne to niewątpliwie ważne aspekty naszego życia. We współczesnym świecie czerpiemy z nich rozmaite korzyści, wchodząc w interakcję w celach naukowych, rozrywkowych bądź rozwijających w praktyce nasze pasje czy pragnienia. Niestety, panująca obecnie pandemia uniemożliwia nam fizyczny kontakt z kulturalno-oświatową rzeczywistością. Zamknęła przed nami drzwi kin, teatrów, muzeów czy filharmonii, a przy tym pozbawiła też wielu ludzi środków do życia. Wszystko to zostało zepchnięte na boczny tor. Nie oznacza to jednak, że straciliśmy do tego wszystkiego dostęp.

Wcale nie – zostaliśmy zmuszeni do przeniesienia się w strefę wirtualnego świata. Dlatego niezwykle ważne jest, aby stosując dostępne nowoczesne techniki informacyjne aktywnie wspierać rozwój przemysłów kreacyjnych w sposób zdalny i uczestniczyć w prowadzonych przez nie przedsięwzięciach. Powinniśmy w jak największym stopniu zwracać na nie uwagę – tak wielu ludzi o nich niestety zapomina, zastępując je pośpiechem i własnym konsumpcjonizmem czy też egoizmem. Wystarczy przecież tak niewiele, aby dołożyć te małą cząstkę samego siebie, która w perspektywie przyszłości może okazać się niezwykle cenna. Jedno miniaturowe urządzenie z dostępem do Internetu otwiera szeroki wachlarz możliwości do tego, aby w tym trudnym okresie wspomóc sferę naszej codziennej wirtualnej rzeczywistości. Nie możemy pozostać obojętni wobec tej strefy naszego życia.

Już w starożytności odeony przyciągały rzesze publiczności, stanowiły centrum życia kulturalnego. Tak też my – nie mogąc dzisiaj brać czynnego udziału w życiu kulturalno-oświatowym – wspierajmy wirtualnie kulturę i sztukę, która stanowi cenne dziedzictwo narodowe. Sposobów na pomaganie jest naprawdę wiele, np. uczestnictwo w wirtualnych emisjach bądź spektaklach, dołączenie się do zbiórek prowadzonych w Internecie, udostępnianie reklam zapowiadanych wydarzeń.

Sport wcale się nie zatrzymał – on przeszedł do sfery wirtualnej

Światowa pandemia wpłynęła również na mające odbyć się w tym roku ważne wydarzenia sportowe – m.in. Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Europy w piłce nożnej zostały przeniesione na 2021 rok. Zawieszone w pierwszej fazie pandemii rozgrywki wielu dyscyplin sportowych zostały po kilku miesiącach wznowione, ale zaledwie garstka ich sympatyków mogła zasiąść na stadionach, lodowiskach czy halach. Zdecydowanie najlepiej w tych trudnych czasach radzą sobie dystrybutorzy piłkarskich transmisji i ich uczestnicy (kluby).

Pierwsi z nich przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii udanie stosują zabiegi imitacji trybun, tzn. banery ze zdjęciami kibiców czy też ścieżki dźwiękowe z dopingiem najbardziej zagorzałych miłośników. Wiele zespołów na czas zamknięcia stadionów sprzedaje wirtualne bilety, urządza charytatywne zbiórki, do których również może się przyłączyć i my. Każdy radzi sobie jak może. Życie w pandemii wygląda zdecydowanie inaczej, cały świat się na chwilę zatrzymał. Pandemia jednak kiedyś się skończy i wszyscy powrócimy do normalności. Nie pozwólmy zatem, aby to, co osiągnęliśmy do tej pory poszło na marne. Korzystamy z dobrodziejstw przemysłów kreacyjnych przez całe życie i w tych trudnych czasach, kiedy wielu sobie nie radzi starajmy się ich wspomóc. Nie zatraćmy tego, na co inni pracują przez całe życie, wszak to oni kreują nasze dziedzictwo narodowe i umacniają naszą tożsamość. Naród, który nie pielęgnuje własnej kultury i sztuki traci swoje znaczenie.

About author

Author
admin